.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ایران در مذاکرات ژنو 2 شرکت می‌‌کند

به گزارش شمال نیوز، حسین شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به موضوعات مطرح شده در رسانه‌ها مبنی‌بر دعوت ایران به مذاکرات ژنو 2، گفت:‌ ایران در این مذاکرات شرکت می‌‌کند.

مدیرکل امور بین‌الملل رئیس مجلس، با بیان اینکه برگزاری مذاکرات ژنو 2 با حضور حکومت سوریه بر خلاف مذاکرات ژنو 1 که سوریه به آن دعوت نشده بود، اعتراف به تصحیح توهمات اشتباه است، افزود:‌ در آن زمان دست‌اندرکاران مذاکرات ژنو با خیال اینکه حکومت سوریه به زودی ساقط خواهد شد، دولت این کشور را بر خلاف همه موازین بین‌المللی و عقل سلیم به ژنو دعوت نکردند، اما هم‌اکنون حالا به اشتباه خود اعتراف کرده و از حکومت سوریه به‌عنوان طرف اصلی دعوت کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه دعوت حکومت سوریه به مذاکرات ژنو 2 نشان‌دهنده این است که راه تحمیل تسلیم نظامی به ملت و دولت سوریه شکست خورده و باید راه پایان بحران را در گفت‌وگوی سیاسی جستجو کرد، تصریح کرد: این موضوعات از ابتدای بحران سوریه جزء نظرات و پیشنهادات ایران بود، اما باید تاکید کنم که ایران در مذاکرات ژنو 2 بدون قید و شرط شرکت کرده و در این رابطه هیچ پیش‌فرضی را نمی‌پذیرد.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه چگونگی توقف خشونت، آتش‌بس و پایان کشتار و تخریب از مهم‌ترین محورها و دستور کارهای مذاکرات ژنو 2 خواهد بود، یادآور شد: قطعا بلافاصله پس از آتش‌بس باید نسبت به رسیدگی به کلیه آوارگان و لطمه‌ دیدگان از جنگ سوریه و اقدامات انسانی و بشردوستانه برنامه‌ریزی و اقدام صورت گیرد، در این صورت ایران بلافاصله بعد از اجرای آتش‌بس از گفت‌وگوهای سیاسی بین سوری‌ها، درقالب سوری- سوری بدون دخالت خارجی حمایت می‌کند.

وی با اعلام اینکه فعالیت تروریست‌ها در سوریه یکی از مهم‌ترین چالش‌های مذاکرات ژنو 2 است، گفت: متاسفانه این گروه‌ها از سوی برخی کشورها با ارائه پول، مواد منفجره و اسلحه و حتی نیروی شیطانی آماده عملیات انتحاری پشتیبانی می‌شوند، از این‌رو تمام کشورهای منطقه، اروپا و در رأس همه آمریکا باید تعهد کنند که پشتیبانی از این تروریست‌ها را متوقف خواهند کرد.

شیخ‌الاسلام با اشاره به تضعیف وضعیت معارضان سوری و بروز اختلاف میان آن‌ها، یادآور شد:‌ جناح سیاسی معارض مقیم خارج که از سوی غرب و سازمان‌های اطلاعات غربی ایجاد شده‌اند، هم‌اکنون بدون هیچ پشتوانه در داخل سوریه، متقاضی حضور در مذاکرات هستند.

ارتش آزاد سوریه از پاشید/ فرمانده این ارتش فراری است

وی افزود:‌ همچنین ارتش به اصطلاح آزاد به‌عنوان تنها نیروی نظامی ضعیفی که با جناح سیاسی معارض مقیم خارج همکاری می‌کرد، هم‌اکنون از هم پاشیده شده و حتی سلیم ادریس فرمانده این گروه نیز فرار کرده است.

مدیرکل امور بین‌الملل رئیس مجلس، با بیان اینکه حضور جناح سیاسی معارض در مذاکرات ژنو 2 در حالی که هیچ پایگاه داخلی و هیچ قدرت نظامی ندارند، بی‌معنی و بی‌فایده است، تصریح کرد:‌ قول و قرارها و اظهارات این جناح سیاسی هیچ پشتوانه‌ای نداشته  و اقدامات این جناح نمی‌تواند تعهدی برای آتش‌بس باشد، زیرا نیروهای متصل به القاعده مانند جبهه‌النصره و داعش، این جناح را نماینده خود نمی‌دانند.

جبهه‌النصره جناح سیاسی خارج از سوریه را دشمن خود می‌داند

وی ادامه داد: نیروهای القاعده، جناح سیاسی معارض مقیم خارج را دشمن خود دانسته و با جیش حر جنگیدند و آن‌ها را به حال و روز فلاکت‌بار دچار کردند.

این نماینده ادوار مجلس نهم، با تأکید بر اینکه تروریست‌ها ضد آتش‌بس، مذاکره سیاسی، مردم‌سالاری، پارلمان و انتخابات هستند، گفت: این گروه با ادعای ایجاد دولت اسلامی و در اختیار قرار گرفتن قسمت‌های خیلی کمی از اراضی سوریه،  هر کار، جنایت و تجاوزی را به اسم اسلام مرتکب می‌شوند.

قدرت اصلی آتش معارضه در سوریه به دست القاعده است/مبارزه با افراطی‌گری دستور نخست کنفرانس ژنو2

وی با بیان اینکه معارضان و طالبان فعال در سوریه، چهره خیلی وحشتناکی از اسلام نوع خودشان را به جهان ارائه کرده‌اند، افزود: این موضوع موجب سرشکستگی است و متأسفانه قدرت اصلی آتش، تخریب و نظامی‌گری در اختیار این گروه‌ها است.

مدیرکل امور بین‌الملل رئیس مجلس، با اعلام اینکه قطعا دستور نخست مذاکرات ژنو 2 آتش‌بس است، گفت: این موضوع به‌علت حضور تروریست‌ها امکان‌پذیر نیست، از این‌رو به‌طور طبیعی مقابله با این افراط‌گرایی و تروریسم تبدیل به دستور اول کنفرانس ژنو2 خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه طرح جمهوری اسلامی ایران بهترین و مهم‌ترین راه‌حل را برای بحران سوریه دارد، تصریح کرد: بر اساس طرح ایران تنها مردم سوریه از طریق صندوق آرا و مردم‌سالارانه بدون دخالت نیروهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای می‌توانند سرنوشت خود را تعیین کنند، از طرف دیگر مردم سوریه نقش تاریخی در منطقه به ویژه در مقابله با رژیم صهیونیستی و پشتیبانی از مقاومت دارند.

مدیرکل امور بین‌الملل رئیس مجلس، با اعلام اینکه سوریه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در قیاس با دیگر کشورهای عربی با درایت بیشتر و عمیق‌تری با مشکلات منطقه روبه‌رو شد، افزود:‌ اقدامات ملت سوریه زمینه رشد مقاومت و ضعف صهیونیست‌ها را فراهم کرد و این کشور در این چند سال اخیر هزینه همین توفیق مقاومت را می‌پردازد./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.